Dlaczego warto jeść kaszę

Proste kasze nie cieszą się zbyt wielką popularnością. Chętniej od kaszy jadamy ryż lub makaron. Jednak kasza jest o wiele zdrowsza od ryżu, makaronu lub ziemniaków i powinna obowiązkowo znaleźć się w naszej diecie. Kasze produkowane są z ziaren zbóż. Ziarna te najpierw się oczyszcza, pozbawiając je w ten sposób zewnętrznych osłonek nasiennych. W dalszej kolejności, w zależności od rodzaju kaszy, ziarna się poleruje, kroi, łamie, praży lub mieli. Im kasza jest mniej rozdrobniona i oczyszczona, tym zawartość witaminy E oraz witamin z grupy B jest wyższa. Kasze zawierają także kwas foliowy, spore ilości potasu, który pomaga obniżyć ciśnienie. W kaszach znajdziemy również żelazo, które zapobiega anemii oraz odpowiedzialny za prawidłową pracę układu nerwowego i pracę mięśni magnez. Spożywanie kaszy polecane jest więc osobom z nadciśnieniem, osobom chorym na anemię i cukrzycę, ale również osobom, które chcą schudnąć. 100 gram suchej kaszy zawiera około 360 kcal, jednak ta sama porcja ugotowanej kaszy ma tych kalorii już tylko 120. Za najzdrowszą kaszę uważana jest kasza gryczana, która powstaje z ziaren gryki. Kasza gryczana zawiera dużo białka, dość dużą ilość magnezu, cynku, fosforu i potasu. Z nasion prosa powstaje kasza jaglana. Spośród wszystkich rodzajów kaszy zawiera najwięcej witamin z grupy B.

Both comments and pings are currently closed.
error: Content is protected !!