Krótko o kaszy

Trudno wyobrazić sobie polską kuchnię bez kaszy. Obecnie niestety coraz częściej zamiast niej wybieramy modne makarony, ryż, czy (o zgrozo!) frytki. Warto jednak z kasz nie rezygnować ponieważ dostarczają naszemu organizmowi wielu cennych składników. Zanim kupimy kaszę warto bliżej przyjrzeć się jej rodzajom. Najbardziej popularna jest w Polsce kasza gryczana. Uważana jest ona także za jedną z najbardziej zdrowych odmian kaszy. Produkuje się ją z gryki. Kasza gryczana jest bardzo bogata w kwas foliowy, magnez, cynk, potas, fosfor oraz mangan. Jest to idealny wybór dla tych, którzy chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Kasza bardzo mocno bowiem pęcznieje w naszym brzuchu, a dodatkowo bardzo wolno się rozkłada. Dzięki temu po jej zjedzeniu szybko nie odczujemy głodu. Dodatkowo ma bardzo mało kalorii. Kolejnym rodzajem kaszy jest kasza jaglana. Ta produkowana jest z prosa. Znajdziemy w niej ogromne ilości witamin wchodzących w skład grupy B. nie brakuje w niej także żelaza oraz miedzi. Dodatkowo jest bogata w lecytynę i krzemionkę. Właśnie przez zawartość tego ostatniego składnika jest polecana osobom, które mają problemy ze stawami. Mogą po nią sięgać także alergicy. Warto jeść ją w czasie chorób i infekcji. Dla tych, którzy mają problemy ze skórą polecana jest z kolei kasza jęczmienna.

Both comments and pings are currently closed.
error: Content is protected !!