O różnych kaszach

Wśród wielu dostępnych na rynku kasz najbardziej zdrowa jest kasza gryczana. W trakcie procesu produkcji ziarna gryki są łuskane, a następnie prażone. Najzdrowsza jest niepalona kasza gryczana, kasza palona jest pozbawiona sporej ilości witamin. Rozdrobniona, wypolerowana kasza gryczana to kasza krakowska. Jest ona mniej wartościowa pod względem odżywczym od tradycyjnej kaszy gryczanej. Innym rodzajem kaszy jest powstająca z nasion prosa kasza jaglana. Kasza jaglana zawiera duże ilości witamin z grupy B oraz lecytynę. Jest kaszą lekkostrawną. Wśród kasz na sklepowych półkach spotkamy także kaszę jęczmienną. Kasza jęczmienna może być perłowa, drobna, gruba lub średnia. Rodzajem kaszy jęczmiennej jest pęczak. Wszystkie kasze jęczmienne zawierają duże ilości witaminy PP oraz dużo błonnika. Na polskim rynku dostępna jest od pewnego czasu kasza kuskus. Kuskus to drobna kaszka, która powstaje z ziaren pszenicy durum. W odróżnieniu od naszych rodzimych kasz jest kaszą praktycznie pozbawioną wartości odżywczych. Jej zaletą jest jednak szybki czas przyrządzania: wystarczy zalać ją wrzącą wodą i po kilku minutach można ją już jeść. Drobną kaszą, która powstaje z ziaren pszenicy jest kasza manna. Kasza manna jest chętnie podawana dzieciom oraz osobom, które cierpią na choroby układu pokarmowego.

Both comments and pings are currently closed.
error: Content is protected !!